Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Korsør Biograf Teater...

Vores filmanmelder

Der er delte meninger om anmeldere, har de overhovedet set filmen? interesserer de sig for genren? har de samme alder som målgruppen? Nogen går meget højt i antallet af uddelte stjerner og andre er fuldstændige ligeglade. I biografen kigger vi da også på anmeldelserne, men i sidste ende er det op til jer, publikum, om I har tid, lyst og mulighed for at se de film, vi lægger på programmet.

Som biograf er vi egentlig mere interesserede i, hvad vores publikum synes om biografoplevelsen i verdens ældste biograf ... vi har derfor spurgt nogle af vores trofaste publikummer, om de har lyst til at anmelde deres favoritoplevelser i biografen. Det kan være dokumentarfilm, opera, actionfilm, romantik eller familiefilm.

Opera i biografen

>>Da vi i efteråret 2012 læste, at man nu i Korsør Bio på forskellige søndage kl. 13 eller kl. 15 ville sende operaforestillinger fra The Met i New York, blev vi meget glade. Vi havde et par gange tidligere oplevet operaforestillinger i en anden biograf i en anden by, og det fungerede slet ikke, så vi mente, at nu kunne det kun gå fremad. Den første forestilling var Donizettis "Elskovsdrikken", og det var en stor fornøjelse. Nogle af operaerne varer ca. 3 timer, andre helt op til 5-6 timer. Det lyder af rigtig lang tid, men tiden går faktisk forbavsende hurtig. Vi har siden starten i 2012 oplevet utallige dejlige operaer, og hver gang er de umådeligt flinke, frivillige medarbejdere i Korsør Bio helt opsat på, at vi alle får en god oplevelse. Man kan bestille kaffe og kage, vand og sandwich til de enkelte forestillinger, og så er det ellers bare om at læne sig tilbage og nyde operaen i fulde drag. Vi har oplevet et par  operaer på Holmen i København, og det er bestemt en helt unik oplevelse, men oplevelsen i Korsør Bio er absolut lige så god. Man er tættere på det hele, og man kan få flere detaljer med. Lyden er også fremragende til disse opera- og musikforestillinger, så det er næsten som at være der selv. Vi kan kun anbefale, at man giver sig selv den store oplevelse at gå til operabio i Korsør Bio. Vi har også i Korsør Bio oplevet andre musikfilm, bl.a. Roger Waters "The Wall" og Metallicas "Through The Never", og det var i sandhed også nogle uforglemmelige timer.

Vi ser frem til mange flere gode operaforestillinger samt andre musikfilm i Korsør Bio.<< Margit og Tue, Vemmelev

Hvorfor se dokumentarfilm?

>>Vi er 2 film-glade mennesker i Slagelse, som synes, det er super rart at kunne køre til Korsør for at se dokumentar - meget forskellige film som næsten altid åbner et vindue til en verden, vi som regel ikke kender så meget til. Vi har set sjove, smukke og spændende dox-film som har gjort stor indtryk på os, vi glemmer f.eks. nok aldrig en film som “Lej en familie” - en japansk film om mulighed for at leje et familiemedlem til en lejlighed, f.eks. et par tanter som fyld til en familiefest. Et andet godt eksempel var filmen “Björn Afzelius: Tusen bitar” om hans liv - og med dejlig musik.
Det er altid rart at blive lidt klogere på nye emner - og så er vi jo heldige, at I viser filmene i jeres hyggelige biograf. Det er super rart at komme i Korsør Bio, og vi føler os altid velkomne, vi glæder os nu til næste uges film: “Ejersbo” om Jacob Ejersbo, som blandt andet har skrevet “Nordkraft”.<< Lise og Torben, Slagelse

Er du vores næste filmoplevelsesanmelder?

Elsker du actionfilm? Er du til historiske film? Sværger du til spænding? Bliver du blød i knæene over romantiske film? Med andre ord kunne du tænke dig at anmelde din filmpassion for biografens publikum, så send et par ord om dig selv og din filminteresse til biografen. Din filmanmeldelse lægger vi på biografens hjemmeside og facebook. Kan vi bruge din filmanmeldelse, belønner vi dig med et gavekort til din næste filmoplevelse.